Mastering Product Ownership

24.06.2019 - 25.06.2019

Aarhus

Underviser: Ole Rich Henningsen

10.500 DKK ex. moms

Beskrivelse

Mastering Product Ownership

Mastering Product Ownership er for dig, der gerne vil flere skridt videre med Product Owner rollen. Med udgangspunkt i begrebet Product Leadership undervises i, hvad der forventes af en fremragende PO. Vi gennemgår og diskuterer faldgruber og PO-værktøjskassen bliver udvidet med nye praktikker og teknikker, som deltagerne kan tage i brug hjemme på deres egen arbejdsplads. 

Det kan du efter kurset

  •       Du kan forklare præcist, hvad dit ansvar som Product Owner er
  •       Du vil vide, hvad der forventes af en erfaren Product Owner
  •       Du kan formidle værdi og outcome for dit team
  •       Du kan arbejde kvalificeret med User Stories 
  •       Du kan arbejde kvalificeret med afhængigheder
  •       Du kan arbejde kvalificeret med Product Discovery, herunder hypoteser og eksperimenter
  •       Du vil være i stand til at tage din læring og bruge den med det samme i din egen kontekst

Indhold

Modul 1: Product Owner rollen

Hvad forventes der af dig som Product Owner? Hvad er et PO mindset? Hvad betyder Product Leadership? Hvilke dysfunktioner og anti-patterns er de mest typiske for en PO? Er jeres team et produktteam, et komponentteam eller et kompetenceteam, og hvad betyder det for dig som PO?

Modul 2: Afhængigheder til andre og skalering

Scrum er ikke et framework, der løser problemer. Scrum er et framework, der udstiller de udfordringer, man har. Hvordan man efterfølgende håndterer problemerne, kan der være mange strategier til. Dette modul handler om nogle af de mest almindelige problemer - nemlig afhængigheder til andre og andet. Hvilke typer afhængigheder findes der? Hvad er strategier til at håndtere dem? 

Modul 3: Product Discovery

En grundig gennemgang af Product Discovery med fokus på den praktiske anvendelse. Product Discovery er en værkstøjskasse, der passer rigtigt godt sammen med Agile. Product Owner og Development Team bør kende til Product Discovery, da det i bund og grund blot drejer sig om at bygge det rigtige til kunderne. Hvordan kan I arbejde med hypoteser og eksperimenter? Principper, praktikker og teknikker introduceres og afprøves.

Modul 4: At arbejde med User Stories

Dette er ikke en introduktion til User Stories, men lavpraktisk guidance og øvelser til hvordan man aktivt arbejder med User Stories. Hvem skriver dem? Hvem refiner dem? Hvem vedligeholder dem? Hvor mange skal vi have i en Product Backlog? Hvordan splitter man User Stories? Hvordan ved man om, det er en god User Story? Hvad er Story smells?

Modul 5: Værdi og outcome

Alle snakker om det, men ikke alle leverer det. Hvad er værdi og outcome i forhold til dit produkt? Hvad betyder impact og outcome? Hvordan arbejder man aktivt med det?

Dette kursus bliver undervist med baggrund i principper fra Training from the Back of the Room. Forvent få slides, mange flips, handouts og konkret teamsamarbejde på en case under hele kurset. Der vil ydermere være tid og plads til dialog og Q&A. 

Målgruppe 

Dette kursus er for Product Owners, der gerne vil lære deres værktøjskasse endnu bedre at kende. Kurset er for PO’s, der i forvejen har praktisk erfaring. Business Analysts, Product Managers og ledere er dog også velkomne.

Praktisk information

Kurset varer to dage. 

Pris: 10.500 DKK ex. moms 

Tilmeld dig her »